فروش پارچه بیمارستانی
خانه / پارچه اسپان باند / قیمت پارچه اسپان باند با خرید بصورت رولی

قیمت پارچه اسپان باند با خرید بصورت رولی

قیمت پارچه اسپان باند در مراکز فروش مستقیم و غیر مستقیم چند است؟ آیا در هنگام خرید پارچه اسپان باند بصورت رولی، قیمت ها کاهش خواهد یافت؟ به نظر شما، خرید مستقیم از کارخانه های تولید پارچه اسپان باند در ایران کار درست و مقرون به صرفه ای است؟ در کل از پارچه اسپان باند چه می دانید؟ آیا از موارد مصرف آن مطلع هستید؟ آیا می دانید پارچه اسپان باند بیمارستانی که یکی از گونه های پرفروش اسپان باند می باشد، چه مشخصاتی دارد و چگونه از اسپان باند های معمولی تشخیص داده می شود؟
اگر به آمار خرید و فروش پارچه در بازار داخلی دقت کنید، متوجه خواهید شد که قسمت اعظم بازار خرید و فروش پارچه این روز ها به دست پارچه اسپان باند است. چیزی حدود ۴۵ درصد از کل خرید و فروش پارچه در بازار داخلی را پارچه های اسپان باند در انواع و اقسام مختلف به دست گرفته اند.
این پارچه ها هم به صورت ورقی به فروش می رسند و هم بصورت رولی. طاقه رولی این پارچه ها مناسب کسانی است که مصرف کننده عمده این پارچه هستند.
زیرا هم پاسخگوی نیاز آن ها در مدت زمان طولانی تری بوده و هم از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. چون اگر قیمت پارچه اسپان باند در بازار خرده فروشی به ازای هر متر برابر با ۱۰۰ تومان باشد، در بازار عمده فروشی و بصورت رولی، قیمت تمام شده هر متر آن برابر خواهد شد با ۸۰ تومان.

البته انتخاب شیوه های خرید هم تاثیر مستقیمی بر قیمت خرید و فروش پارچه اسپان باند خواهند داشت که این پارامتر و دیگر پارامتر های تاثیرگذار را در بخش های بعدی معرفی کرده و پیرامون آن ها مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

کارخانه های تولید کننده پارچه اسپان باند در ایران

تا چند سال اخیر که پارچه اسپان باند آنطور که باید و شاید در بازار شناخته نشده بود و تنها برخی از صنایع مصرف کننده عمده آن محسوب می شدند، این پارچه از کشور های خارجی به بازار داخلی راه پیدا می کرد.
از زمانی که تقاضا برای خرید این پارچه در بازار بیشتر شده و از طرفی واردات پارچه اسپان باند از کشور های خارجی دیگر مقرون به صرفه نیست، تولید کنندگان داخلی به فکر راه اندازی خطوط تولیدی پارچه اسپان باند افتاده اند.
این کارخانه ها از دستگاه های پیشرفته ای استفاده کرده و بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه را در تهیه و آماده سازی پارچه اسپان باند به کار می گیرند.
با توجه به آمار تولید کنندگان داخلی، می توان دریافت که شهر های زیر قطب تولید پارچه اسپان باند در ایران محسوب می شوند:

  • اصفهان
  • یزد
  • مشهد
  • تبریز

تعداد تولیدی و حجم تولید پارچه اسپان باند این مناطق از دیگر مناطق بیشتر بوده و همین باعث شده تا از این شهر ها به عنوان اصلی ترین قطب های تولیدی یاد شود. البته باز در میان این چهار شهر، اصفهان عمده تولید کننده پارچه اسپان باند و اصلی ترین تامین کننده نیاز بازار داخلی ایران به شمار می رود.
کسی که به دنبال پارچه اسپان باند درجه یک، مرغوب و قیمت مناسب باشد، یا از درب کارخانه اصفهان و یا از نمایندگی ها، عمده پارچه اسپان باند را خریداری خواهد کرد.

قیمت پارچه اسپان باند

پارچه اسپان باند لمینت شده چیست؟

پارچه اسپان باند دارای گونه های مختلفی است:

  1. پارچه های تک لایه و چند لایه
  2. پارچه های لمینت شده
  3. پارچه های یکبار مصرف و …

در این بخش، قرار است راجع به پارچه اسپان باند لمینت شده صحبت کنیم. این پارچه ها با نام دیگر پارچه ایزوله هم در بازار شناخته می شوند. مطمئناً الان می توانید حدس بزنید که این پارچه ها چه مشخصه ای داشته و با پارچه های اسپان باند معمولی چه تفاوتی دارند.
اگر بخواهیم پارچه اسپان باند لمینت شده را کامل و جامع معرفی کنیم، باید بگوییم که این پارچه همان اسپان باند معمولی در گرماژ مشخصی است که یک لایه پلاستیک نرم و یا سخت آن را پوشش داده است.
پارچه های اسپان باندی که برای لمینت شدن به بخش مربوطه انتقال داده شده و یا به کارخانه دیگری برده می شوند، باید گرماژی بیش از ۴۰ گرم داشته باشند. یعنی وزن آن ها در هر عرضی با طول ۱ متر، برابر با ۴۰ گرم یا بیشتر باشد. شاید با خود بپرسید چرا؟
چون اگر وزن و گرماژ پارچه اسپان باند از مقدار مشخص بیان شده کمتر باشد، پارچه در پروسه لمینت شدن بافت خود را از دست خواهد داد و دیگر پارچه ایزوله به حساب نخواهد آمد.
مسائلی که در تولید پارچه اسپان باند لمینت شده باید مد نظر قرار گیرد عبارت است از:
انتخاب درست پارچه اسپان باند اولیه که بهتر است از نوع sms یا چهار لایه باشد. چون دارای یک لایه ملت بلون است.
برای اینکه پارچه لمینت شده دارای انعطاف خوبی بوده و نرم باشد، بایستی در پروسه لمینت آن از پلاستیک نرم استفاده شود.
برای بالا بردن سطح کیفیت و رعایت استاندارد ها در تولید پارچه اسپان باند لمینت شده، بایستی لمنیت انتخابی از خاصیت ضد آب و ضد هوا بودن برخوردار باشد.

قیمت پارچه اسپان باند

پارچه اسپان باند قابل شست و شو است؟

همیشه گفته شده که پارچه های اسپان باند یکبار مصرف هستند. اما این درست نیست. همانطور که مطلع هستید، عرض ها و گرماژ های گوناگونی از پارچه های اسپان باند به بازار فروش راه پیدا می کند که هر یک دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی هستند.
در کنار پارچه های یکبار مصرف اسپان باند، پارچه هایی با قابلیت شست و شوی چندین باره هم توسط تولید کنندگان به بازار فروش پارچه راه پیدا کرده است.
این پارچه ها تفاوت های بسیاری با پارچه های اسپان باند معمولی دارند که اصلی ترین تفاوت آن ها، میزان تراکم پارچه می باشد. تراکم پارچه های قابل شست و شو و چند بار مصرف، به مراتب بیشتر از تراکم پارچه های یکبار مصرف و غیر قابل شست و شو می باشد.
ساک های سوزنی تبلیغاتی، کاور ها و بسته بندی ها و مواردی از این قبیل، دارای پارچه های سوزنی، نبافته و یا اسپان باندی هستند که قابلیت شست و شو داشته و از دیگر مشخصات و ویژگی های منحصر به فرد دیگری برخوردار می باشد. مثل:

  1. ضربه گیری
  2. حالت ارتجاعی
  3. قابلیت کشسانی (محدود)
  4. استحکام بالا
  5. نرمی فوق العاده

و موارد بسیاری از این دست که در همه پارچه های اسپان باند قابل شست و شو با تراکم های مختلف یکسان می باشد.

انواع ضخامت های پارچه اسپان باند و مصارف آن

پارچه های اسپان باند با ضخامت های مختلفی به بازار فروش راه پیدا می کنند. چیزی که با ضخامت پارچه ها رابطه مستقیم دارد، وزن و یا گرماژ پارچه است. بد نیست بدانید که هر چه گرماژ انواع پارچه اسپان باند افزایش پیدا کند، ضخامت آن هم بیشتر شده و کاربرد های بیشتری در صنایع مختلف خواهد داشت.
البته دانستن اینکه با افزایش تعداد لایه پارچه اسپان باند، میزان ضخامت آن افزایش پیدا می کند خالی از لطف نیست. بله درست است. پارچه اسپان باند تنها در نوع تک لایه در بازار موجود نیست و گونه های مختلف آن در تعداد لایه های زیر قابل خریداری می باشند:

  • دو لایه (ss)
  • سه لایه (sss)
  • چهار لایه (sms یا ssss)

دنیای پارچه های اسپان باند، یک دنیای بسیار وسیع است. نه تنها در ایران، بلکه در بازار جهانی پارچه اسپان باند را در گرماژ و وزن ۸ تا ۳۸۰ گرم تولید می کنند که هر یک موارد مصرف متفاوتی دارند.
در زیر، به موارد مصرف رایج پارچه های اسپان باند در تعداد لایه های مختلف، با ضخامت های گوناگون و گرماژ متفاوت اشاره کرده ایم:

  • روپوش و کاورهای جراحی
  • لباس، کلاه و ماسک پزشکان
  • دستکش و کاور کفش یکبار مصرف
  • تولید دستمال مرطوب
  • تولید فیلتر بنزین، هوا و نفت
  • صنعت داروسازی
  • فیلترهای غشایی و کیسه ای
  • ثابت کردن پی ساختمان
  • ساخت و آماده سازی کانال
  • تولید پوشک، نوار بهداشتی و پدهای بهداشتی
  • در صنعت فرش بافی
  • دستمال های تنظیف
  • عایق سازی ساختمان ها
  • کیسه های خرید
  • کاورهای بسته بندی
  • ساک های تبلیغاتی و موارد بسیار دیگری از این قبیل

با بیان این چند مورد محدود، بی شک متوجه بازار فروش بزرگ پارچه های اسپان باند شده و فهمیدید که چقدر این پارچه در بازار متقاضی دارد.

قیمت پارچه اسپان باند

پارچه یکبار مصرف اسپان باند بیمارستانی و مشخصات آن

در بخش گذشته راجع به مصرف پارچه اسپان باند در بیمارستان ها صحبت شد. به عبارتی یکی از موارد مصرف پارچه اسپان باند را تهیه و تولید ماسک و گان جراحی، پوشش های یکبار مصرف پزشکان و پرستاران، رو بالشتی و رو ملحفه ای های یکبار مصرف بیمارستانی و … معرفی کردیم.
بله درست حدس زدید. یکی از پرفروش ترین پارچه های اسپان باند که این روز ها هم از بازار فروش بسیار داغی برخوردار است را می توان پارچه اسپان باند بیمارستانی معرفی کرد.
همانطور که گفته شد، محیط بیمارستان ها بسیار آلوده است و دیگر هزینه ها و زمانی که برای شستن، ضد عفونی کردن و اتو زدن پارچه های چند بار مصرف بیمارستانی صرف می شود، مقرون به صرفه نیست. به همین خاطر، بیمارستان ها، اورژانس ها و مراکز درمانی، چه برای پوشش و چه برای تولید تجهیزات اتاق عمل و بیمارستانی، دیگر از پارچه های اسپان باند استفاده می کنند.
مشخصات پارچه های اسپان باند بیمارستانی بسیار منحصر به فرد است و سبب تمایز آن ها از دیگر پارچه های اسپان باند می شود. مثلاً:

  1. نرمی پارچه: این پارچه ها با وجود گرماژی بین ۲۰ تا ۶۰ گرم، پارچه های نرمی بوده و از میزان لطافت خاصی برخوردار می باشند.
  2. استقامت بالا: پارچه های اسپان باند با اینکه ضخامت مناسبی دارند، پارچه هایی هستند که به سادگی پاره نشده و از استقامت بالایی برخوردار هستند.
  3. ضد هوا و ضد آب: این پارچه ها به گونه ای تولید شده اند که امکان ورود هوا و آب به قسمت دیگر آن ها وجود ندارد و این برای یک پارچه بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.
  4. ثبات رنگ: این پارچه ها از ثبات رنگ برخوردار بوده و همچنین رنگ در تمام آن یکدست می باشد.

این پارچه از دیگر مشخصات منحصر به فردی هم برخوردار است که طی برقراری ارتباط با مشاورین ما می توانید از آن ها مطلع شوید.

قیمت پارچه اسپان باند در بازار ایران

هر کسی که قصد خرید پارچه اسپان باند را داشته، به دنبال استعلام قیمت پارچه اسپان باند در بازار ایران بوده است. چیزی که توجه خریداران را به خود جلب کرده، قیمت مناسب این پارچه در بازار فروش می باشد.
اگر بخواهیم پارچه و منسوجات را از نظر قیمت فروش در بازار دسته بندی کنیم، این پارچه را باید در زمره پارچه هایی قرار دهیم که از قیمت فروش پایینی برخوردارند.
البته در ادامه، نظر شما را به پارامتر هایی جلب می کنیم که تفاوت قیمت پارچه اسپان باند در بازار فروش را سبب می شوند:

  • عرض پارچه
  • تعداد لایه پارچه
  • متراژ رول پارچه
  • گرماژ و وزن پارچه
  • ساده یا چاپی بودن پارچه
  • ضد یووی بودن یا نبودن پارچه
  • آنتی باکتریال بودن یا نبودن پارچه

و دیگر مواردی از این قبیل که همگی مربوط به مشخصات خود پارچه است.
و مواردی از این دست که همگی پارامتر های تاثیرگذار بر قیمت فروش پارچه اسپان باند بوده و وابسته به بازار اقتصادی هستند:

  1. میزان عرضه و تقاضا
  2. میزان صادرات و واردات
  3. هزینه های تولید
  4. هزینه های بسته بندی و نگهداری
  5. قیمت محصولات وابسته

قیمت پارچه اسپان باند

خرید عمده پارچه اسپان باند بصورت رولی

بیمارستان ها، کارخانه های صنعتی مصرف کننده پارچه اسپان باند و …، خریدار عمده پارچه اسپان باند بصورت رولی هستند. همانطور که در بخش ابتدایی بحث گفته شد، این پارچه هم ورقه ای به بازار عرضه می شود و هم بصورت رولی.
طاقه رولی آن برای کسانیکه مصرف کننده عمده هستند هم بهتر است و هم مقرون به صرفه.
موارد ذیل، همه و همه جزو مراکزی هستند که برای خرید پارچه اسپان باند می توانید به آن ها مراجعه کنید:

  1. تولید کنندگان اصلی
  2. نمایندگی های فروش
  3. عاملان و واسطه های فروش
  4. فروشگاه های اینترنتی و سایت های عرضه کننده
قیمت پارچه اسپان باند عرضه شده توسط هر یک از این مراکز با دیگری متفاوت بوده و همچنین بد نیست بدانید که هزینه و زمان مصرفی برای خرید پارچه اسپان باند از هر کدام از این مراکز با دیگری فرق می کند. شما خرید از کدام مرکز را پیشنهاد می کنید؟ خرید اینترنتی پارچه اسپان باند پیشنهاد شما هست یا نه؟
به سایت امتیاز دهید و ما را خشنود کنید.
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 5 (1 امتیاز)
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مشاوره و فروش شرکت های زنجيره ای تولید انواع پارچه های بيمارستانی :
معصومه يوسفی (مهندس نساجی)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09125814216
پاسخگويی تلگرام: 09371551600
کانال تلگرام: parchehyousefi@
پست الکترونیکی: parcheh.yousefi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

پارچه اسپان باند از کجا بخرم؟

قیمت پارچه اسپان باند ۳۰ گرمی + نکات مهم قبل از خرید

قیمت پارچه اسپان باند ۳۰ گرمی با عرض مناسب و سفارشی شما خریداران، در نمایندگی …

در واتساپ پیغام بگذارید
ارسال به واتساپ